Praktische informatie

Op deze pagina vindt u praktische informatie betreft het bestelproces, verzending, retourneren en meer. Wij hopen alle mogelijke vragen hieronder zo goed mogelijk te hebben beantwoord.

Staat uw vraag hier desondanks niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina!

Een bestelling plaatsen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Momenteel is een bankoverschrijving de enige betalingsmogelijkheid die wij aanbieden. U kunt het bedrag overmaken naar de volgende rekening: NL35 INGB 0101 9698 64, tnv Y. Kroakaew.

Na het afronden van uw bestelling op onze website ontvangt u via de mail een orderbevestiging met daarin het ordernummer van uw bestelling en onze betaalgegevens. Gelieve dit ordernummer in de omschrijving te vermelden wanneer u het bedrag overmaakt.

Hoe lang duurt het voordat jullie mijn betaling hebben ontvangen?

Als u het bedrag overmaakt van een Nederlandse bankrekening ontvangen wij uw betaling doorgaans dezelfde dag nog.

Betaalt u vanaf een buitenlandse bankrekening? Dan kan het soms een aantal dagen duren voordat het bedrag op onze rekening staat.

Vergeten uw ordernummer in de overschrijving te vermelden?

Door het ordernummer van uw bestelling in de omschrijving van uw overboeking te vermelden, kunnen wij uw betaling aan uw bestelling koppelen.

Bent u vergeten het ordernummer van uw bestelling in uw overboeking te vermelden? Dan is er geen man overboord. Maar u dient ons dan wel een bericht te sturen via het contactformulier onderaan deze pagina. Vermeldt hierin tenminste het ordernummer van uw bestelling en het rekeningnummer van waaruit u heeft betaald. Zo kunnen wij uw betaling alsnog met zekerheid koppelen aan uw bestelling.

Wat moet ik doen als ik geen orderbevestiging heb ontvangen?

Na het plaatsen van uw bestelling zou automatisch een orderbevestiging verstuurd moeten worden naar het door u opgegeven e-mailadres. Als u een paar uur na het plaatsen van uw bestelling nog geen orderbevestiging heeft ontvangen (ook niet in uw spam-folder) is er iets fout gegaan. Neem in dit geval contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij werken uitsluitend via internet. Wij zijn een kleine beginnende webwinkel en doen dit naast onze reguliere banen. Daarom zijn wij tijdens kantooruren vaak niet bereikbaar.

Heeft u moeite met het plaatsen van uw bestelling? Of heeft u vragen die u graag beantwoord zou willen hebben voordat u een bestelling plaatst? Stuur ons dan een bericht met het contacformulier onderaan deze pagina. Wij helpen u graag met het doorlopen van uw bestelproces of het beantwoorden van uw vragen.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Nee, momenteel verzenden wij uitsluitend binnen Nederland. Misschien zullen wij in de toekomst ook de optie bieden kratom naar ander Europese landen te verzenden waar dit legaal is.

Product niet op voorraad?

Wij proberen altijd voldoende voorraad te hebben. Mocht het desondanks gebeuren dat een product is uitverkocht, is dit normaal gesproken binnen enkele dagen weer beschikbaar. Wilt u graag een indicatie hebben wanneer het product weer op voorraad is? Neem dan gerust contact met ons op! Hiervoor kunt u gebruik maken van het contactformulier onderaan deze pagina.

Verzending

Welke verzendopties zijn er?

Afhankelijk van het gewicht van uw bestelling kan deze verzonden worden als reguliere brief (tot 50 gram) of als brievenbuspakket.

Verzending als brievenbuspakket is altijd mogelijk. Dit betekent dat uw bestelling wordt verzonden met een track and trace code waarmee u op elk moment kunt zien waar uw bestelling zich bevindt. Grote bestellingen (boven 50 gram) kunnen alleen als een brievenbuspakket verzonden worden. Bestellingen vanaf € 30,- worden altijd gratis als brievenbuspakket verzonden.

Bestellingen tot 50 gram kunnen ook als reguliere brief verzonden worden. Dit betekent verzending in een gefrankeerde envelop. Hierdoor bent u minder kwijt aan verzendkosten, maar uw bestelling wordt zonder track and trace verzonden.

Hieronder worden de verzendopties opgesomd:

Tot 25 gram:

  • Envelop € 2,18 (geen track & trace)
  • Brievenbuspakket € 4,95 (met track & trace)

25 t/m 50 gram:

  • Envelop € 3,70 (geen track & trace)
  • Brievenbuspakket € 4,95 (met track & trace)

Meer dan 50 gram:

  • Verzending brievenbuspakket € 4,95 (met track & trace)
  • Gratis verzending bij bestellingen vanaf € 30,- (met track & trace)

Wordt mijn bestelling discreet verzonden?

Ja, aan de buitenkant van de envelop is niet te zien dat deze kratom bevat. Ook de naam van onze webshop staat hier niet op vermeldt.

Ontvang ik een verzendbevestiging?

Ja, zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u een verzendbevestiging via de mail. Zo weet u dat uw bestelling onderweg is. Indien uw bestelling als brievenbuspakket is verzonden, ontvangt u tevens een track & trace code waarmee u de status en het verwachte bezorgtijdvak kunt raadplegen.

Wat moet ik doen als ik geen verzendbevestiging heb ontvangen?

U ontvangt een ontvangstbevestiging nadat uw bestelling is verzonden, dus niet direct na betaling. In de meeste gevallen wordt een bestelling binnen een werkdag na ontvangst van betaling verzonden. Wij proberen hier nooit meer dan twee dagen overheen laten gaan.

Heeft u twee werkdagen na betaling nog geen verzendbevestiging ontvangen? Controleer eerst of de deze niet in uw spam of ongewenste e-mail terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op door middel van ons contactformulier. Vermeld hierbij graag uw ordernummer.

Heeft u een foutief adres opgegeven?

Indien u constateert dat u bij het bestellen een foutief adres heeft opgegeven, kan dit doorgaans nog aangepast worden zolang u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen. Neem in dit geval direct contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina! Vermeld in dit bericht zowel uw ordernummer als het correcte adres. Mogelijk kunnen wij het adres dan nog aanpassen voordat uw bestelling wordt verzonden.

Indien u al een verzendbevestiging heeft ontvangen kan uw adres niet meer aangepast worden. Indien uw bestelling als brievenbuspakket is verzonden kunt u met de track en trace code het pakket wel uit laten wijken naar een servicepunt bij u in de buurt. Zo bent u er zeker van dat uw pakket bij u terecht komt.

Indien uw bestelling als brief is verzonden zonder track en trace code, is uw beste optie proberen te achterhalen waar uw bestelling afgeleverd kan zijn en hier informeren. Zonder track & trace code kan de locatie niet achterhaald worden en kunnen wij u hier helaas niet bij helpen.

Mocht de bestelling door een foutief adres niet bezorgd kunnen worden en naar ons geretourneerd worden, dan brengen wij u hiervan op de hoogte en verzenden de bestelling alsnog naar het juiste adres.

Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar bestellingen altijd binnen twee werkdagen na ontvangst van betaling te verzenden. De meeste bestellingen worden echter al binnen een dag na ontvangst van betaling verzonden. Wij verzenden deze met PostNL. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur. U zult uw bestelling daarom waarschijnlijk binnen twee werkdagen na betaling ontvangen en uiterlijk na vier werkdagen.

Indien uw bestelling met track & trace is verzonden, kunt u met deze code de verwachte leverdatum en -tijd raadplegen zodra deze in het sorteercentrum van de vervoerder is gescand.

Bestelling niet ontvangen?

Zou je bestelling al bezorgd moeten zijn maar heb je deze niet ontvangen? Indien je bestelling met een track & trace code is verzonden kan je deze gebruiken om te kijken waar in het traject het pakket zich bevindt. Indien de track & trace code aangeeft dat de bestelling is afgeleverd maar je niets hebt ontvangen, kan het zijn dat deze bij de buren is afgegeven. Het betreffende adres zou bij de status van je bestelling zichtbaar moeten zijn.

Mocht de track & trace code aangeven dat deze op je eigen adres is bezorgd, maar je weet zeker dat dit niet het geval is, is het ook aan te raden bij je buren te informeren. De ervaring leert dat af en toe niet correct geregistreerd wordt dat het pakket op een ander adres is afgegeven.

Is je pakje nog niet boven water? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Is je bestelling zonder track & trace verzonden? In dit geval is het niet mogelijk de locatie van je pakketje te achterhalen. Een vertraging van enkele werkdagen kan altijd mogelijk zijn, bijvoorbeeld door drukte bij de bezorgdienst. Indien je bestelling meer dan enkele werkdagen is vertraagd, is het aan te raden aan je buren te vragen of de bestelling bij hen is afgegeven. Mocht dit niet zo zijn, is zonder track & trace helaas niet te achterhalen waar de bestelling zich bevindt.

Annuleren en retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren zolang deze nog niet is verzonden?

Ja, het annuleren van je bestelling is mogelijk zolang deze nog niet verzonden is. Stuur hiervoor een bericht via ons contactformulier waarin je tenminste je naam en ordernummer vermeldt. Je bestelling wordt dan ingetrokken en wij storten je geld zo snel mogelijk terug op de rekening van waaruit betaald is.

Indien je bestelling al is verzonden, is annuleren niet meer mogelijk. Retourneren in veel gevallen nog wel. Hierover leest u meer in het volgende punt.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, u heeft de mogelijkheid uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Voorwaarde hierbij is wel dat de verpakking onaangebroken en onbeschadigd is!

U dient een retourzending aan te melden door middel van het contactformulier onder aan deze pagina. Vermeldt daarbij het ordernummer (noodzakelijk) en eventueel de reden van retournering (optioneel, maar wordt gewaardeerd).

Beschadigd product?

U zou onze producten altijd in goede staat moeten ontvangen. Mocht dit niet zo zijn, vragen wij u contact met ons op te nemen zodat wij samen met u naar een geschikte oplossing kunnen zoeken. Hiervoor kunt u gebruik maken van het contactformulier onderaan deze pagina. Stuur hierbij foto’s mee die goed vastleggen hoe de bestelling u heeft bereikt.

Ontvreden over de kratom?

Als het kratom poeder naar uw mening in een slechte staat verkeerd, vragen wij u om dit zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Indien dit naar uw mening aan het poeder te zien is, verzoeken wij u om ook een foto mee te sturen. Hiervoor kunt u gebruik maken van het contactformulier onderaan deze pagina. Wij proberen vervolgens samen met u naar een gepaste oplossing te zoeken.

Overige vragen

Hoe lang is kratom houdbaar?

In ongeopende verpakking is kratompoeder jarenlang houdbaar. Een geopende verpakking moet onder bepaalde condities bewaard worden om ervoor te zorgen dat de kwaliteit behouden blijft. Zorg ten eerste dat het poeder droog blijft. Ook een hoge luchtvochtigheid kan al schadelijk zijn. Lange blootstelling aan lucht kan ervoor zorgen dat de werkzame verbindingen langzaam afbreken en minder krachtig wordt. Hetzelfde geldt voor zonlicht, aangezien ook UV-straling voor afbraak van de werkzame verbindingen kan zorgen. Bewaar het kratompoeder daarom in een luchtdichte verpakking in een donkere omgeving. Omdat ons kratrompoeder in een hersluitbare verpakking geleverd wordt, is dit relatief eenvoudig te doen.

Is kratom legaal?

Verkoop, bezit en gebruik van kratom is in Nederland legaal. Kratom valt in Nederland binnen een 'juridische grijze zone'. Het staat niet op de EU-lijst van goedgekeurde voedingsmiddelen en voedselingrediënten, beschreven in de Europese Verordening (EG) nr. 258/97. Kratom is daarom niet goedgekeurd voor menselijke consumptie. Ook mag het niet als natuurgeneesmiddel verkocht worden omdat het niet wetenschappelijk bewezen wordt geacht dat kratom voor medische doeleinden ingezet kan worden. Tegelijkertijd is kratom niet opgenomen in de Opiumwet. Dit betekent dat de verkoop en het gebruik hiervan volledig legaal is.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Hierboven hebben wij geprobeerd zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Staat uw vraag hier niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via onderstaand formulier. Wij proberen u zsm te antwoorden.

Contact formulier